دانلود کتاب The Kite Runner بادبادک باز

  • تحویل آنی

    محصول مورد نظر خود را بلافاصله پس از پرداخت دانلود کنید
  • همیشه اورجینال

    ما صرفا محصولات کاملا اورجینال را می فروشیم
  • پرداخت امن

    اطلاعات شما همیشه در نزد ما محفوظ است

49,000 تومان

چکیده محصول

  • تعداد صفحات: 287

  • حجم: 335 مگابایت

پیش نمایش

کاربر گرامی لطفا پیش از ثبت سفارش تصاویر محصول، چکیده، فایل پیش نمایش، توضیحات و مشخصات آن را به طور کامل بررسی نمایید.

توضیحات

کتاب The Kite Runner به فارسی “بادبادک باز” اثر Khaled Hosseini (خالد حسینی) یک رمان محبوب و مشهور است که داستان دوستی، خیانت، جنگ و آشتی را در پس زمینه ی تاریخ افغانستان روایت می کند. نویسنده ی این کتاب، خالد حسینی که خود از تبار افغانستان است، در سال ۲۰۰۳ این کتاب را به زبان انگلیسی منتشر کرد. The Kite Runner به ۴۸ زبان زنده ی دنیا ترجمه شده و برای مدت چند هفته در صدر لیست کتاب های پرفروش نیویورک تایمز قرار داشته است. همچنین در سال ۲۰۰۷ یک فیلم سینمایی بر اساس همین رمان ساخته شد که نامزد جایزه های معتبر سینمایی شد.

کتاب The Kite Runner داستان دو پسر به نام های امیر و حسن را بازگو می کند که ساکن کابل هستند. امیر فرزند مردی ثروتمند و حسن پسر خانواده ای فقیر و خدمتکار است. حسن یک بادبادک باز ماهر است و همیشه بادبادک های امیر را به پرواز درمی آورد. امیر از حسن خوشش می آید ولی به خاطر تفاوت طبقاتی و قومی با او رفتار مناسب ندارد. همچنین پدر امیر به حسن توجه و محبت بیشتری نشان می دهد که این امر باعث حسادت امیر می شود.

در یک روز تعطیل، مسابقه ی بادبادک بازی برگزار می شود و امیر با کمک حسن برنده می شود. ولی در هنگام بازگردندان بادبادک، حسن توسط گروهی به سر کردگی آصف، مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. امیر که شاهد صحنه است، جرات نمی کند به داد حسن برسد و فقط ساکت می ماند. این خیانت باعث عذاب وجدان امیر می شود

چند سال بعد، جنگ در افغانستان شروع می شود و امیر به همراه پدرش به آمریکا فرار می کند. در آنجا، او با صورایا، دختر خانواده‌ای افغان، عروسی می‌کند. پدر امیر به سرطان مبتلا شده و در آغوش او فوت مي‌كند. سال‌ها بعد، رحيم خان، دوست قديمي پدرش كه در كابل زندگي مي‌كند، با امير تماس مي‌گيرد و از او مي‌خواهد كه به افغانستان برگردد. او به امیر می گوید که حسن و همسرش در افغانستان به دست طالبان کشته شده اند و تنها یک فرزند از آن ها باقی مانده است. همچنین او یک راز بزرگ را برای امیر فاش می کند: حسن پسر نامشروع پدر امیر بوده و در واقع برادر ناتنی او است.

امیر تصمیم می گیرد برای جبران گذشته به افغانستان برگردد و فرزند حسن را نجات دهد. ولی در آنجا با چالش های بسیاری روبرو می شود. فرزند حسن، سهراب، توسط آصف، همان پسری که حسن را آزار داده بود، ربوده شده و از او سو استفاده می شود. امیر با آصف مبارزه می کند و سهراب را آزاد می کند. امیر تلاش می کند تا سهراب را به آمریکا ببرد ولی با مشکلات قانونی روبرو می شود.

در نهایت، با کمک صورایا، او موفق می شود سهراب را به عنوان فرزند خود قبول کند. در آخرین صحنه کتاب، امیر با سهراب به پارک می روند و بادبادک بازی می کنند. امیر با تکرار جملات قدیم حسن، سعی می کند سهراب را شاد کند: «برای تو هزار بار دوباره».

رمان The Kite Runner یک شاهکار ادبی است که نشان می دهد چگونه عشق، دوستی، خطا، توبه و آشتی در زندگی انسان نقش دارند. نویسنده با استفاده از زبانی ساده و جذاب، خواننده را درگیر داستان خود می کند و با به تصویر کشیدن فضای اجتماعی و فرهنگی افغانستان، به خصوص در دوران جنگ و حکومت طالبان، به آگاهی خواننده از این کشور کمک می کند. کتاب “بادبادک باز” یک پیام امید و پشتکار را به خواننده منتقل می کند و نشان می دهد که هرگز برای جبران خطاهای گذشته دیر نیست.

توضیحات تکمیلی

عنوان کتاب

The Kite Runner

نویسنده / گان

Khaled Hosseini

ناشر

Riverhead Books

سال نشر

2004

زبان

انگلیسی

راوی

Khaled Hosseini

مدت زمان کتاب صوتی

12:03:28

رده سنی

بزرگسالان

فرمت ها

PDF, EPUB & MP3

فایل های موجود

کتاب متنی و کتاب صوتی

کیفیت کتاب صوتی

64kbps

0.0/5
0 دیدگاه
0
0
0
0
0

هنوز دیدگاهی برای این محصول ثبت نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی برای دانلود کتاب The Kite Runner بادبادک باز ارسال می کنید;